Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 14.01.2025 р.
Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі No 14-01-12917-25
Замовник:
Боратинська сільська рада
1. Назва документа державного планування:
Внесення змін до генерального плану с. Рованці Луцького району Волинської області
2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
«Внесення змін до генерального плану с. Рованці Луцького району Волинської області». ДДП є містобудівною документацією на місцевому рівні. Проєкт внесення змін до генерального плану передбачає: – планування нових об’єктів громадського комплексу; – планування нових виробничо-складських об’єктів; – розвиток територій придорожнього сервісу та транспортної інфраструктури; – зони розміщення об’єктів рекреаційного призначення; – будівництво нових об’єктів комерційного призначення; – розвиток дорожньо-транспортної та інженерної інфраструктури; – розвиток малого та середнього бізнесу встановлення прибережно-захисної смуги водойми з врахуванням меж користування. Підстава для проєктування – Рішення Боратинської сільської ради «Про розроблення проекту внесення змін до містобудівної документації Боратинської територіальної громади» No19/16 від 10 листопада 2023 року «Про надання дозволу на розроблення проекту «Внесення змін в містобудівну документацію «Генеральний план с. Рованці» Проєкт внесення змін розробляється з врахуванням проекту генерального плану села Рованці попередньо розробленого ФОП Гривнак Л.В. у 2019 році та Схеми планування Волинської області. Внесення змін до генерального плану населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Заплановані об’єкти не віднесені до категорій видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та не підлягають оцінці впливу на довкілля. Здійснення процедури оцінки впливу на довкілля не потребує у відповідності до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) Розробка Проєкту внесення змін до генерального плану не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну, а також сприятиме забезпеченню оптимізації функціонального призначення території, розвитку інфраструктури, покращення умов життєдіяльності населення в тому числі і стану довкілля. В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: – ґрунтове середовище; – повітряне середовище; – водне середовище; – стан фауни, флори, біорізноманіття; – кліматичні фактори; – безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я. б) В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки від реалізації проєктних рішень документа державного планування на природоохоронні території. в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень внесення змін до генерального плану для довкілля прикордонних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі сценарії альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. У разі незатвердження документа державного планування, та відмова від реалізації проєкту призведе до неможливості розвитку економіки населеного пункту, як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. За даним варіантом подальший стабільний розвиток населеного пункту є, очевидно, проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови. Альтернатива 2: Передбачення у проєкті подальшого перспективного розвитку населеного пункту. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень проєкту. Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень внесення змін до генерального плану загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування. Під час проходження процедури стратегічної екологічної оцінки необхідно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення. Для розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку необхідно використовувати наступну інформацію: – доповіді про стан довкілля; – статистичну інформацію; – фонові та лабораторні дослідження стану довкілля; – дані моніторингу стану довкілля; – оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля; – пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
У ході виконання СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проєктних рішень на довкілля та стан здоров’я населення комплекс яких включає: – ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.); – планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.); – охоронні заходи (моніторинг території зон впливу при реалізації проєктних рішень).
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Виконати в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Боратинська сільська рада, село Боратин,вул. Центральна, 15, Луцький район, Волинська область, Україна, 45605. e-mail адреса: rada@bortg.gov.ua. Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Внесення змін до Генерального плану села Рованці Луцького району Волинської області (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
офіційний сайт Боратинської сільської ради https://boratyn.ukraina.org.ua/ від 15.01.2025
Замовник/Уповноважена особа замовника:
Боратинська сільська рада/ЯРУЧИК СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 14.01.2025 року