Фонд соціального страхування передає функції Пенсійному фонду: куди подавати заяви-розрахунки з 1 січня

04.01.2023
08:00

ФССФункції та завдання Фонду соціального страхування України за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку передаються Пенсійному фонду України. Фонд соціального страхування України розпочинає процедуру припинення.

Закон України від 21.09.2022 № 2620, а також постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2022 № 1289 та від 02.12.2022 № 1350, якими внесено відповідні зміни до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування та рішень Уряду, набули чинності 01 січня 2023 року.

Відтепер уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.

Звертаємо увагу! Застраховані особи, потерпілі внаслідок нещасного випадку на виробництві, члени їх сімей, а також страхувальники мають звертатись до органів Пенсійного фонду України з усіх питань загальнообов’язкового державного соціального страхування, зокрема:

● фінансування допомог по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах;

● виплати допомог на поховання;

● подання заяв-розрахунків для фінансування листків непрацездатності;

● призначення, перерахування та здійснення страхових виплат з відшкодування шкоди, заподіяної потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві та/або професійного захворювання або особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого.

З 1 січня 2023 року Фонд соціального страхування України передав свої завдання та функції до Пенсійного фонду – відтепер саме ПФУ є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. ФССУ перебуває в процесі припинення.

Куди та як роботодавці мають подавати заяви-розрахунки для отримання фінансування за лікарняними своїх працівників?

● Починаючи з 1 січня, органом, який відповідає за прийняття заяв-розрахунків і фінансування лікарняних і декретних допомог, є Пенсійний фонд України.

● Тож усі заяви-розрахунки незалежно від виду допомог, які вони містять, відтепер необхідно подавати до ПФУ.

● Заяви, які містять у собі листки непрацездатності, сформовані до 1 січня 2023 року, також подаються до Пенсійного фонду.

● За інформацією ПФУ, подати заяву-розрахунок страхувальники можуть двома способами:

– в електронному вигляді через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;

– і на паперових носіях до будь-якого сервісного центру ПФУ.

● Для подання заяв-розрахунків в електронному вигляді роботодавцям не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП.

● Форма заяви-розрахунку наразі не змінилась.

● Звертаємо увагу! Для отримання компетентних консультацій і страхувальники, і застраховані особи мають звертатись до Пенсійного фонду України.

● Нагадаємо, реорганізація системи соціального страхування проходить на виконання Закону України від 21.09.2022 № 2620 та постанов Кабінету Міністрів України від 15.11.2022 № 1289 та від 02.12.2022 № 1350.

Поділитися:

Як отримати статус особи з інвалідністю внаслідок війни
16.09.2025 15:51
Статус особи з інвалідністю внаслідок війни відкриває доступ до державних гарантій, грошових виплат, медичної та психологічної реабілітації, а також низки інших соціальних пільг. Оформити його можна…
«РідFest» у Коршеві: найяскравіші моменти фестивалю (ВІДЕО)
16.09.2025 10:22
Фестиваль «РідFest» у Коршеві об’єднав громаду
16.09.2025 09:42
12 вересня у селі Коршів відбувся яскравий фестиваль «РідFest», який став справжнім святом творчості, єдності та любові до рідного краю. Захід розпочався показовими номерами учнів Коршівської…