Що потрібно знати про звернення громадян?

Згідно з Законом України «Про звернення громадян» усі громадяни України мають право звернутися до органів місцевого самоврядування із зауваженнями, скаргами та пропозиціями. Звернення можуть стосуватися будь-якого питання, яке турбує мешканців громади та належить до компетенції місцевої ради.

Звернення громадян поділяються на 3 види:

1. Пропозиція (зауваження) — це звернення, в якому висловлюється порада, рекомендація щодо покращення діяльності органів влади.

2. Заява (клопотання) — це звернення з проханням про сприяння в реалізації прав громадян, вимога про усунення порушень.

3. Скарга — це звернення з вимогою про поновлення прав і захист інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю) органів влади.

Подати звернення можна двома способами:

  • Усно: викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою.
  • Письмово: надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено:

  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • місце проживання громадянина;
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
  • письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати;
  • в електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Ця публікація була створена Всеукраїнською громадською організацією інвалідів «Правозахисна спілка інвалідів» у рамках проєкту «Дослідження участі громадськості у процесах прийняття владних рішень у партнерських громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Поділитися:
У Лаврові вчителі опановували техніку розпису яєць воском
01.05.2024 16:53
У четвер, 25 квітня, на базі Лаврівського ліцею відбулося засідання методичного об'єднання вчителів 3 класів. Під час майстер-класу на тему «Лемківська писанка» секретами…
Володимирська спецшкола запрошує на навчання дітей з особливими освітніми потребами
01.05.2024 14:37
Дирекція Володимирської спеціальної школи Волинської обласної ради запрошує на навчання дітей з порушеннями слуху, зі складними порушеннями розвитку (розладами аутичного спектру, синдромом Дауна) та…
Графік вивезення сміття у Боратинській громаді на травень
01.05.2024 09:45
КП «Боратин» інформує про графік вивезення твердих побутових впродовж цього місяця