Історія Центру надання адміністративних послуг Боратинської сільської ради розпочалася більше 2 років тому. 30 травня 2018 року було прийнято рішення про утворення Центру, у тому ж році Боратинська громада стала учасницею 2 раунду Фази Впровадження напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою».
«У 2018 році, коли громада суттєво збільшилася, потреба у створенні Центру надання адміністративних послуг стала вкрай актуальною, - пояснює начальниця відділу ЦНАП Алла Пігула. - По-перше, підвищилася частота звернень мешканців, зріс попит на різні види адмінпослуг. По-друге, Центр був необхідний, щоб забезпечити якість та зручність надання адміністративних послуг, адже раніше, щоб отримати послугу людям доводилося звертатися до різних структурних підрозділів сільської ради, часто доводилося чекати. Центр надання адміністративних послуг був створений, щоб стати єдиним вікном для всіх видів послуг, через які громадяни можуть взаємодіяти з державою».
Завдяки програмі «U-LEAD з Європою» Боратинська громада отримала інституційну та фізичну підтримку у створенні ЦНАП, зокрема, оснащення меблями, офісним обладнанням та технікою, програмним забезпеченням. Окрім цього, експерти програми забезпечували супровід під час створення інституційної структури ЦНАП, навчання персоналу, здійснення навчальних візитів та обміну досвідом.
Вже понад 2 роки у громаді успішно функціонує ЦНАП – центральний офіс в Боратині та 2 віддалених робочих місця у Баєві та Промені. Минулого року територіальні підрозділи Центру були створені у Гіркій Полонці, Баківцях, Радомишлі, Лаврові, Ратневі, Коршеві. Нині у ЦНАП Боратинської сільської ради надають 173 адміністративні послуги. Найбільшою популярністю серед мешканців користуються соціальні послуги, земельні питання, реєстрація місця проживання, послуги ДРАЦС (зокрема єМалятко), реєстрація нерухомості, питання місцевого значення, послуги щодо видачі довідок. Про популярність та важливість існування Центру свідчить кількість звернень – у 2020 році працівниками ЦНАП було надано 13748 адмінпослуг, а лише за перший квартал 2021 року – 13236. При цьому за надані послуги до місцевого бюджету у 2020 році надійшло близько 300 тис. грн.
«За цей час ми змогли налагодити роботу ЦНАП, однак у 2020 році зіштовхнулися із новим випробуванням. До громади доєдналося ще 12 населених пунктів, кількість населення збільшилася вдвічі, тож постало питання переформатування системи надання адміністративних послуг. Найпершим завданням було зуміти організувати надання послуг без затримки для жителів, а також забезпечити віддалені робочі місця необхідним технічним та програмним забезпеченням. Крок за кроком нам це вдалося – наразі усі територіальні підрозділи ЦНАП підключені до Реєстру територіальної громади та інтегрованої інформаційної системи «Соціальна громада», для автоматизації роботи адміністратори використовують програмний комплекс «Вулик», – розповідає Алла Пігула.
Ще одним справжнім викликом для роботи ЦНАП став карантин та робота в умовах пандемії. Видача довідок, оформлення допомог – сфера надання адмінпослуг побудована на суцільних фізичних контактах… Однак тут зуміли належним чином організувати роботу і в таких екстремальних умовах. Із введенням карантину особливу увагу у ЦНАП приділили комунікації із мешканцями та запровадженню електронних сервісів. Відтепер подати документи можна електронною поштою, а мінімізувати час очікування у черзі, попередньо записавшись на прийом телефоном.
За словами начальниці відділу ЦНАП, ці нововведення лише частина плану із розвитку та модернізації Центру. Задумів багато – усе, щоб зробити надання адмінпослуг максимально якісним та комфортним для мешканців громади. У планах – організація системи онлайн-запису, смс-інформування клієнтів, встановлення банківських терміналів у віддалених робочих місцях, забезпечення інклюзивності ЦНАП на всіх робочих місцях. Наступний рівень надання адмінпослуг – створення ЦНАП нової формації – Центру «Дія», де б люди за один візит могли вирішити одразу кілька запитів та отримати комплекс послуг.
Щоб реалізувати усе це потрібен ресурс, перш за все людський, та з цим у ЦНАП все гаразд, запевняє Алла Пігула: «За доволі короткий проміжок часу нам вдалося організувати роботу Центру на належному рівні, реалізувати ряд проектів. Все це було б неможливим без злагодженої роботи професіоналів. Запорука успіху нашого ЦНАП – це команда, в якій кожен чітко усвідомлює свою роль та працює на результат. Переконана, що з таким колективом нам вдасться втілити у життя всі задумати, забезпечивши надання адміністративних послуг на найвищому рівні».