Хоча б раз кожен з нас зустрічався із проблемою, коли ціна у чеку і на ціннику не співпадає. У відповідь від персоналу ми чуємо «Акція закінчилась, нові надходження – ще не встигли змінити цінник, а у програмі забита вже нова ціна», і тільки інколи чуємо – «Вибачте, зараз все виправимо».
Що робити та як діяти, якщо ціна товару (послуги) на ціннику і у чеку не співпадає?
Тоді у покупця з’являється два варіанти: відмовитись від покупки та забрати свої гроші, змиритися з вищою ціною або домогтися продажу товару за ціною, зазначеною у ціннику (тобто повернення різниці між двома цінами). Саме для бажаючих обрати останній шлях буде корисною наступна інформація.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЗУ «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація про ціну товару повинна бути надана споживачеві до придбання товару (послуги).
Цінник має бути:
– чіткий і простий для розуміння;
– відображати ціну кожної одиниці або категорії продукції;
– включати всі податки та платежі, які сплачуються під час придбання.Варто зазначити, що нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
При виникненні будь-яких непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернути різницю між ціною на ціннику та у чеку. Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек. У випадку відмови – зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України або до суду за місцем проживання.