Закон «Про інформацію для споживачів про харчові продукти» набув чинності 6 серпня. Тепер виробники харчових продуктів повинні надавати повну інформацію про склад продуктів, а також зазначати таку інформацію більшим шрифтом. Про це повідомляє прес-служба Міністерства аграрної продукції та продовольства України.
Закон ухвалили в межах угоди про асоціацію України та ЄС. Він відповідає європейським практикам маркування інформації про продукти харчування.
«Інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача та не повинна вводити в оману стосовно характеристик, властивостей, складу харчових продуктів. Дана вимога поширюватиметься як на рекламу харчових продуктів, так і на спосіб розміщення та представлення харчових продуктів для реалізації, зокрема форму, зовнішній вигляд, упаковку», − повідомляють у Мінагропродукції.
Нагадаємо, Верховна рада України 6 грудня 2018 року схвалила в другому читанні законопроект № 8450 «Про інформацію для споживачів про харчові продукти». Законом регулюються обов’язки операторів ринку харчових продуктів, відповідальних за надання інформації про харчові продукти. Забороняється використання інформації, яка може ввести споживача в оману, особливо в частині властивостей і характеристик харчових продуктів і наслідків їх споживання, а також в частині приписування лікувальних властивостей харчових продуктів.
Ключові нововведення:
• збільшення мінімального розміру шрифту на упаковці (з 0,9 міліметра до 1,2 міліметра, а на малих упаковках − до 0,9 міліметра);
• обов’язкове зазначення того, чи наявні у продукті алергени. У разі наявності алергенів, їх мають вказувати іншим кольором, шрифтом та стилем у складі продукту;
• вводяться терміни придатності: «Вжити до…», «Краще спожити до…», «Краще спожити до кінця…»;
• на продуктах тепер писатимуть відповідальних за інформацію про харчовий продукт.