Фонд соціального страхування інформує

Рішенням Кабінету Міністрів України врегульовано процедуру розслідування випадків смерті медичних працівників внаслідок інфікування коронавірусом SARS-CoV-2. Відповідні зміни до постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 № 337 Уряд прийняв на своєму засіданні 05.01.2021. Рішення затверджено постановою КМУ за № 1.

Зміни було напрацьовано з метою прискорення проведення розслідувань, а отже пришвидшення отримання потерпілими та членами їх родин страхових виплат від Фонду, під час робочих нарад за участі Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Державної служби з питань праці і Міністерства охорони здоров’я України.

Документом спрощено процедуру проведення розслідувань гострого професійного захворювання на COVID-19, що призвело до смертельного наслідку, а також внесено зміни до складу комісії з розслідування. Так, Фонд соціального страхування України здійснюватиме фінансування зазначених страхових виплат і допомог на підставі акту розслідування комісії, що складається з представників закладу охорони здоров’я:

  • керівника (спеціаліста) служби охорони праці або посадової особи, на яку керівником закладу охорони здоров’я покладено виконання функцій з охорони праці (голова комісії);
  • посадової особи, відповідальної за організацію лікувального процесу;
  • представника кадрової служби;
  • представника фінансово-економічної служби;
  • представника юридичної служби;
  • представника первинної організації профспілки, членом якої був медичний працівник, що помер внаслідок інфікування (у разі її відсутності – уповноваженої найманими працівниками особи з питань охорони праці).

Комісія утворюється наказом керівника закладу охорони здоров’я не пізніше наступного робочого дня з дня надсилання повідомлення про настання нещасного випадку.

У разі незгоди членів сім’ї медичного працівника із висновком розслідування, повторне розслідування проводиться комісією з представників закладу охорони здоров’я в іншому складі.

Нагадаємо, раніше у випадку смерті медичного працівника комісія створювалась територіальним органом Державної служби з питань праці, до її складу крім представників закладу охорони здоров’я також входили представники Державної служби з питань праці і ФССУ.

Наведені положення застосовуються у разі смерті медичних працівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну, екстрену, а також в стаціонарних умовах вторинну (спеціалізовану) і третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, що настала під час дії карантину, встановленого КМУ, та протягом трьох місяців з дати його відміни.

Зазначимо, у 2020 році Фонд соціального страхування України направив понад 100 млн гривень на страхові виплати медичним працівникам і їх родинам. Після завершення розслідування випадку інфікування медичного працівника COVID-19, за наявності необхідних документів, виплати допомог здійснюються ФССУ в оперативному режимі. Працівники Фонду знаходяться на зв’язку із усіма особами, що мають право на виплати, консультують та допомагають зібрати необхідні документи.

Інформація надана Луцьким відділенням Фонду соціального страхування у Волинській області

Поділитися:
Як минув «Money-фест» у Боратинській громаді?
05.07.2024 19:56
Минулого тижня в Боратинській громаді відбулась масштабна подія – День бюджетної відкритості «Money-фест».
Як безпечно зберігати їжу, коли вимкнули світло?
05.07.2024 13:05
Зберігання харчових продуктів в умовах постійних вимкнень електроенергії є викликом, особливо влітку. Йдеться не просто про їхню свіжість, а й про безпеку для здоров’я. МОЗ нагадує, як краще…
Як здійснюються лікарняні виплати у 2024 році?
05.07.2024 09:39
Працівники, які не можуть працювати через стан здоров’я і беруть лікарняний, можуть отримувати грошову компенсацію. На суму лікарняних впливає: заробітна плата за 12 місяців перед датою…