Освітяни Волині обговорили значення інституційного аудиту для закладів освіти під час стратегічної освітньої сесії «Інституційний аудит: виклик чи нові можливості», — про це повідомляє управління Державної служби якості освіти у Волинській області.
До участі в стратегічній освітній сесії долучилися понад 500 учасників, серед яких – засновники закладів освіти, представники органів управління освітою та структурних підрозділів з питань освіти органів місцевого самоврядування, фахівці Державної служби якості освіти України, директори шкіл, освітні експерти, громадські організації. Захід проходив трьома треками в офлайн та онлайн локаціях Боратинського ліцею Боратинської сільської ради.
Під час першого треку – «Інституційний аудит – дієвий інструментарій системи зовнішнього забезпечення якості освіти» – учасники сесії мали можливість почути думки керівників закладів освіти, у яких відбувся інституційний аудит, та висловити власні міркування щодо того, чи був для них аудит викликом, чи створив нові можливості для розвитку закладу освіти, як рекомендації експертної групи вплинули на стратегію розвитку шкіл і громади в цілому. Серед спікерів заходу були також освітяни Боратинської громади.
Практичний досвід учасників відобразив процедуру інституційного аудиту як виклик, який насправді дає нові можливості для розвитку закладу освіти. Освітяни були одностайні в думці щодо потреби відновлення процедури інституційного аудиту у школах, адже якість освіти є топ-пріоритетом сьогодення, а учні потребують підтримки у час війни, як ніколи. Процедура інституційного аудиту – нагода вивести навчальні заклади зі стану воєнного анабіозу.
Другий трек присвячений темі самооцінювання управлінських та освітніх процесів, що є невідʼємною частиною і основою формування ефективної внутрішньої системи забезпечення якості у школі. Як реально і правдиво оцінити роботу закладу освіти? На це запитання дає відповідь самооцінювання закладу освіти, переконані учасники стратегічної сесії.
Діджиталізація освіти сьогодні дала чудову можливість перевести процес самооцінювання управлінських та освітніх процесів в закладах освіти у цифровий формат. Питання ефективності інформаційно-аналітичної системи EvaluEd – тема третього треку стратегічної освітньої сесії. ІАС EvaluEd розроблена фахівцями Державної служби якості освіти України спільно з міжнародними партнерами та реалізується в межах проєкту «Забезпечення інформаційної системи для Державної служби якості освіти України» спільно з Асоціацією з міжнародних питань, Чеською шкільною інспекцією та за підтримки Чеської агенції розвитку. На думку освітян, система забезпечує прозорість, мінімізує дії суб’єктивних чинників, дозволяє відстежувати динаміку та вчасно реагувати на виявлені проблеми, забезпечує збереження і цифровізацію інформації, приймати оперативні виважені управлінські рішення на основі достовірних даних.