Що потрібно знати про звернення громадян?

Згідно з Законом України «Про звернення громадян» усі громадяни України мають право звернутися до органів місцевого самоврядування із зауваженнями, скаргами та пропозиціями. Звернення можуть стосуватися будь-якого питання, яке турбує мешканців громади та належить до компетенції місцевої ради.

Звернення громадян поділяються на 3 види:

1. Пропозиція (зауваження) — це звернення, в якому висловлюється порада, рекомендація щодо покращення діяльності органів влади.

2. Заява (клопотання) — це звернення з проханням про сприяння в реалізації прав громадян, вимога про усунення порушень.

3. Скарга — це звернення з вимогою про поновлення прав і захист інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю) органів влади.

Подати звернення можна двома способами:

  • Усно: викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою.
  • Письмово: надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено:

  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • місце проживання громадянина;
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
  • письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати;
  • в електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Ця публікація була створена Всеукраїнською громадською організацією інвалідів «Правозахисна спілка інвалідів» у рамках проєкту «Дослідження участі громадськості у процесах прийняття владних рішень у партнерських громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Поділитися:
Що таке гроші? Відповідають діти Боратинської громади (ВІДЕО)
30.06.2024 19:02
Основи фінансової грамотності варто закладати з дитинства. Саме в юному віці маленький громадянин вперше стикається з дрібними фінансовими операціями: вперше купивши додому хліб чи морозиво для себе,…
«Грошоверть у Боратинській громаді»: як жителі громади наповнюють місцевий бюджет? (ВІДЕО)
29.06.2024 11:17
Що ж, продовжимо тему бюджетної грамотності. Останнім часом ми часто про неї згадуємо, ба більше, вчора у Боратині відбувся День бюджетної відкритості під промовистою назвою «MONEY-фест», де разом…
З Днем Конституції України!
28.06.2024 09:51
Сьогодні ми вшановуємо основний закон України, що визначає права та свободи кожного громадянина, забезпечує принципи справедливості та демократії. Закон, який ознаменовує наш суверенітет та…