Брендування території є один з інструментів, який має практичний зміст для впровадження стратегії розвитку території, сприяє виробленню ідентичності громади, підвищує інвестиційну привабливість, економічну та соціальну спроможність населених пунктів. Бренд – це інструмент просування унікального «обличчя» громади та підвищення рівня її пізнаваності на різних рівнях. Попри те, що брендування сільських громад відносно нове явище, вже є різні підходи до організації цього процесу, а залучення професійних спеціалістів для створення бренду може вартувати в середньому від 30 до 60 тисяч гривень.
Роботу зі створення власного бренду в Боратинській громаді розпочали у березні 2018 року, після перемоги громади у соціальному проекті «Brandville» від студії дизайну Logogo. Ініціатива спрямована на покращення візуального іміджу українських сіл і є безкоштовною для переможців конкурсу – активних громад України.
Ми були першими, для кого студія Logogo розробила бренд як для об’єднаної громади, а не окремого населеного пункту. Робота тривала впродовж двох місяців і передбачала вивчення територій громади, її історії та планів на майбутнє, а також залучення широкого кола місцевих жителів, зокрема: громадських активістів, депутатів, працівників соціальної сфери, краєзнавців та ін.
Власні висновки експерти порівняли з думкою місцевих мешканців, провівши опитування, в якому попросили представників різних сіл охарактеризувати свій населений пункт за трьома критеріями: «Громада», «Діяльність та простір», «Навколишнє середовище». Результати підтвердили високий рівень комфорту, позитивне ставлення до власного місця проживання та віру у перспективи розвитку. Згідно цих результатів найчастіше мешканці думають про Боратинську ТГ так: «Громада успішних людей з великими можливостями та перспективами», «Комфортно та безпечно жити у затишку», «Є умови для розвитку та самореалізації: освіта, здоров’я, спорт», «Сприятливі умови для розвитку бізнесу».
Узагальнивши всі напрацювання, ми відчули головну родзинку Боратинської ТГ – тут Людина, її комфорт та розвиток – найбільший пріоритет. І самі люди тут – активні та відповідальні господарі свого життя.
Позиціонування: Боратинська ТГ – це люди, що розвиваються, піклуються про своє середовище та один про одного. Громада, що поважає історію та самостійно будує власне майбутнє.
На основі всіх спостережень, зроблених висновків спільно вирішили, що: головна цінність Боратинської громади – людина! Тому саме навколо неї побудовано логотип, а в майбутньому і позиціонування бренду. Головні меседжі, які ми заклали в логотип, такі: об’єднання людей, спільна точка опори, різноманітні вектори розвитку, статус успішної громади.
Зелений колір у логотипі підкреслює високий природно-рекреаційний потенціал громади, символізує стійкість та стабільність у розвитку, блакитний – асоціюється з інтелектуальною діяльністю, креативом у сфері місцевого розвитку, тоді як помаранчевий – спонукує йти вперед, розвиватися, асоціюється з ентузіазмом та конкретними діями.
Дякуємо команді студії дизайну Logogo та всім, хто долучився до створення бренду Боратинської громади! Наш бренд, один з небагатьох сільських брендів, який точно «живий» та пізнаваний.