Хто опікується освітою у Боратинській громаді

Оксана Йосипівна Врублевська
Хто опікується освітою у Боратинській громаді

Розвиток освіти – основна інвестиція у майбутнє. Важливим чинником становлення демократичної та правової держави є створення та впровадження інновацій, нових методів, методик і технологій в системі освіти. Щоб дізнатися який стан справ у сфері освіти Боратинської громади, ми поспілкувалися зі спеціалістом з питань освіти Боратинської сільської ради Оксаною Йосипівною Врублевською.

Оксано Йосипівно, робота у сфері освіти потребує неабиякої витримки та чималих зусиль. Коли Ви вирішили стати педагогом, це був свідомий вибір? Як розпочався ваш професійний шлях?

Мало хто з нас вибрав свою професію, керуючись тільки власною думкою. Зазвичай на наш вибір у юному віці впливають батьки, які слугують прикладом або радять вибрати професію. В моїй сім’ї педагогів не було, тому я зробила свій вибір свідомо, за власним бажанням. Професія знайшла мене сама.
Закінчила фізико-математичний факультет Луцького державного педагогічного інституту імені Лесі Українки. Розпочинала професійну діяльність вихователем групи продовженого дня у Коршівській початковій школі. Згодом працювала вчителем математики та фізики, заступником директора у цій же школі. Наступною кар’єрною сходинкою стала посада завідувачки методичного кабінету відділу освіти Луцької РДА. З моменту утворення Боратинської громади у 2017 році – працюю на посаді спеціаліста з питань освіти.

Якими рисами, на вашу думку, мають бути наділені люди, які працюють у сфері освіти?

Вчитель – ключова фігура освітнього процесу, оскільки якість освіти не може бути вище якості вчителів, які у ній працюють.У людей, які обрали цей фах насамперед має бути розвинена емпатія і любов до людей. Педагог – це інноваційна, творча особистість, вмотивована щодо власного професійного вдосконалення. Також у представників цієї професії на високому рівні мають бути розвинені комунікативні здібності.

А тепер перейдімо безпосередньо до питань інновацій освіти. Інший зміст освіти, методика навчання та освітнє середовище – такі основні складові нової української школи. Акцент – на компетенціях і цінностях учнів. Чого можна очікувати від концепції Нової української школи (НУШ)? Звісно, двома словами охарактеризувати важко. Назвіть, будь ласка, кілька найбільш суттєвих плюсів і мінусів освітньої реформи, на ваш погляд?

«Нова українська школа» має готувати особистість, громадянина та фахівця. Це ті осі координат, які формуватимуть спрямованість нової школи: індивідуально-психологічну, суспільно-політичну та соціально-економічну. Звучить дещо незвично, але це перший крок до європейського досвіду. За експертними прогнозами, у 2020 році найбільш затребуваними на ринку праці будуть вміння навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити мету та досягати її, працювати в команді, спілкуватися в культурному середовищі. Серед пріоритетних цінностей Нової української школи – взаємоповага, уважність, здоров’я, щастя, рівність.

Ключовими перевагами концепції Нової української школи є її дитиноорієнтованість, побудова відносин між вчителем та учнем на засадах взаємоповаги та партнерства. Нова школа має забезпечувати не лише знання, а й вміння застосовувати їх на практиці. Відповідно до нових стандартів освіти, значно розширяться можливості та права учасників навчального процесу, що, безперечно, є позитивом. Для дитини школа має стати безпечною та дружньою, місцем, де приємно проводити час; для батьків – відкритою, чесною та націленою на співпрацю; для вчителів – школою педагогічної свободи, рівноправною і взаємоповажною співпрацею між учительством, учнями, родинами та органами місцевого самоврядування.

Якщо говорити про недоліки, то насамперед це недовіра людей, страх реформ та змін, адже впровадження освітньої реформи вимагає зміни стереотипу мислення. Багато людей просто не вірять в успішність реформи, а найважче процес сприйняття змін проходить у дорослого покоління – вчителів та батьків.

Успіх Нової української школи багато в чому залежатиме від підготовки вчителів. Ви неодноразово говорили, що це чи не найбільший виклик Новій українській школі. Педагоги готові до змін та реалізації концепції НУШ? А яка ситуація із доступом до онлайн-ресурсів та з електронною освітою вчителів?

Без сумніву, Нову українську школу неможливо побудувати без реформи підготовки педагогів. Нові стандарти передбачають орієнтацію на самостійність та педагогічну свободу вчителя. Окрім можливості проходити стаціонарні курси при Волинському інституту післядипломної педагогічної освіти, вчителі повинні самостійно шукати інші форми професійного вдосконалення, відвідувати семінари, форуми, проходити онлайн-курси, вебінари.
Психологічно і ментально наші вчителі також готові. А для скептиків, які вважають, що педагогам із солідним трудовим стажем буде важко прийняти такі кардинальні зміни, хочу сказати, що успіх викладання залежить від характеру, прагнення до самовдосконалення і творчого пошуку вчителя і аж ніяк не від віку.

НУШ передбачає забезпечення сучасної матеріально-технічної бази відповідно до нового стандарту (меблі, підручники). Чи готові школи до початку навчального року?

Наразі триває активна підготовка навчальних закладів до навчального року. Створюються нові освітні осередки (мобільні робочі місця для групової роботи, встановлення сучасної техніки, новітній дизайн). Вже закуплено меблі та дидактичні матеріали.
Незабаром 168 першокласників Боратинської громади вперше підуть до Нової української школи, сядуть за парти і для них пролунає перший шкільний дзвінок.

Напередодні свята, Дня знань, що Ви хотіли б побажати коллегам-освітянам?

Насамперед, хочу побажати колегам вірити в реформи і йти вперед, не здаватись. Почати новий навчальний рік з новими силами та креативними ідеями, гарним настроєм і добрим здоров’ям, великим прагненням до спільного успіху і моральною стійкістю. Нехай у кожного з нас все неодмінно виходить, нехай нас радують хороші результати та успіхи наших учнів!

Ольга Цуз